Buffy The Vampire Slayer

Denna fantasy serie är en av de första serierna jag kollat på. Jag började titta på denna med min syster när jag var sju år gammal och jag måste säga att det är en favorit jag håller kvar i. Med få undantag är det jättebra effekter och plotten är jättebra. Om du inte sett den så har du mycket roligt att se fram emot! Serien sändes från 1996 till 2003. Inte läskig men inte för mesig heller, plus att den har sexiga David Boreanaz som huvudperson.

Profetsian säger att "I varje generation är hon född: en flicka i hela världen, en utvald. Hon ensam kommer ha kraften och konsten att slåss mot vampyrerna, demonerna och onskans krafter och stoppa spridningen av deras onska och deras ökande antal. Hon är dråparen." Buffy Summers är den senaste dråparen och hon när hon flyttar till Sunnydale där hon möter sin väktare som försöker få henne att inse att hon inte kan undvika sitt öde. Med sina vänner bekämpar hon onskan som lockas till Sunnydale på grund av det helvetesgap som ligger under Sunnydales High School.

http://turboseries.net/new/wp-content/uploads/2011/08/buffy1-1280.jpg

http://images.wikia.com/buffy/images/0/0b/BuffyAngel1.jpg

 

Håll koll,
Malins Serier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0