Doctor Who

Om du är en sci-fi eller fantasy person så kommer du att älska Doctor Who. Det är en brittisk serie som först sändes mellan 1963 och 1989. Serien är med i guinness rekordbok som den äldsta science fiction serien i världen. Det har gjorts filmer men även 2005 började nya episoder sändas och dessa rekommenderar jag.

Serien handlar om en alien som kallar sig "the doctor". Han reser genom tid och rum i "the TARDIS" som är ett rymdskepp som ser ut som en 50-tals poliskiosk, större på insidan. Han tar med sig följeslagare som hjälper honom lösa problem, möta monster och rädda världen om och om igen.

Jag måste erkänna att det är en av mina riktiga favoriter. Jag vet att vi svenskar inte har haft mycket tillgång till denna serien men det är en av britternas stoltheter och den är väldigt känd i sci-fi världen. Fanbasen är väldigt väldigt stor.


Håll koll,
Malins Serier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0