utredningsserier

Ni som är lite intresserade av brott eller eller snygga män i kostym borde kolla in några av dessa serier...

The Mentalist handlar om Patrick Jane, en man som tidigare försörjt sig som ett välkänd medie som blir en konsult för the California Bureau of Investigation för att hjälpa till att lösa brott samt hitta mördaren som dödade hans fru och dotter. Jag har länge vetat vad det var för serie och en av mina nära vänner har varit helt besatt med den men det var nyligen som jag faktiskt satte mig ner och började titta. Min kompis hade rätt om denna serien, den har blivit en av mina favoriter måste jag säga!


Bones handlar om en rättsmedecinsk antropolog, Temperance Brennan, som även i serien blir författare och en FBI-agent, Seeley Booth, som tillsammans arbetar för att lösa brott genom att Brennan undersöker kroppen efter dödsorsak samt bevis som kan hjälpa till medan Booth utreder. Man får även följa deras privatliv. Sjunde säsongen av serien är nu ute nu och detta är en serie som jag gillar väldigt mycket. Jag är helt fast och skulle inte kunna tänka mig att sluta titta på den!


En lite mindre känd serie är Covert Affairs som handlar om Annie Walker en flerspråkig CIA agent utskickad för jobb innan hon avslutat sin utbildning. Hon går med i byrån pga ett mystiskt ex som visar sig intressera hennes nya chefer. Har precis sänts 2 säsonger och är uppskriven på en 3 säsong vilket gör mig glad. Dessutom har den varit nominerad för en Golden Globe.

Franklin and Bash handlar om två advokater, Jared Franklin and Peter Bash, som tillsammans blir rekryterade av en större advokatbyrå efter att de har vunnit ett stort fall. Lite bachelor över det hela men jag gillar den. Mycket humor.

Fairly Legal är en ny serie med endast 10 episoder ute. Den handlar om en föredetta advokat som börjat jobba som medlare efter att hennes far dött. Den är rätt rolig och jag vet inte hur många gånger jag bara tänker på hur vacker Sarah Shahi som spelar huvudpersonen är.

Håll koll,
Malins Serier.

Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Kollar väldigt lite på serier. Dom enda jag följer just nu är American Horror Story och Once upon a time.

2011-12-29 @ 20:35:56
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0